Šiuo metu mūsų išleistas knygas
ir metaforines kortas galite įsigyti
elektroninėje parduotuvėje - SIMBOS KRAUTUVĖLĖ
Tą akimirką, kai supratau, kokią milžinišką įtaką visam žmogaus gyvenimui gali turėti, regis, vos pastebima ankstyvos vaikystės trauma, mano pasaulis pasikeitė.
Kiek save atsimenu, jaučiau, kad vaikas yra trapesnis ir jautresnis, atviresnis įspūdžiams ir labiau paveikiamas bet kokių įvykių, jausmų ar dirgiklių, nei daugeliui įprasta manyti. Kad nepatogus, išsiskiriantis, erzinantis arba, priešingai, nuslopintas, pasyvus, prisitaikantis vaiko (ar suaugusiojo) elgesys gali rodyti ne jo charakterį, o nepastebėtą, tinkamai neįvertintą ir, žinoma, neišgydytą traumą. Todėl esu kovotoja už vaikų teises iki pat savo kaulų čiulpų – kaip traumuotas vaikas, kaip traumą išsigydžiusi ar dar besigydanti suaugusioji, kaip mama, kaip kūrėja ir edukuotoja.
Be galo džiaugiuosi, kad randasi vis daugiau mokslinių tyrimų, patvirtinančių tai, kas anksčiau buvo tik nujaučiama, vis daugiau specialistų, atstovaujančių giluminiams ir pamatiniams (mažų ar jau suaugusių) vaikų interesams, ir vis daugiau priemonių, kaip prisiliesti prie pačios žmogaus šerdies, prie jautriausių ir skaudžiausių jo išgyvenimų taip, kad jis imtų sveikti, stiprėti, kurti visavertį gyvenimą.
Psichologė, mokslų daktarė Aletha Jauch Solter yra viena iš jų. Jos sukurta Sąmoningos tėvystės (Aware parenting) mokykla, vedami mokymai, rašomos knygos keičia pasaulį. Suteikia žinių, padeda rasti atsakymus, padrąsina. Taip, padrąsina. Nes man atrodo, kad be galo drąsu (ir būtina) įdėmiai įsižiūrėti į pirmąsias žmogaus gyvenimo patirtis, siekiant atrasti, pasak Allice Miller, seniai pamestus ir nereikalingus raktus, padėsiančius pagaliau atrasti tai, kas sustabdė natūralų, sveiką, darnų jo augimą, skleidimąsi ir žydėjimą.
Dr. Alethos Solter kelias jungia keletą skirtingų sričių ir požiūrių: žmogaus poreikį priklausyti, užmegzti saugiu prieraišumu pagrįstus ryšius su kitais žmonėmis; šiuolaikinėje visuomenėje vis labiau prigyjančią nesmurtinę ir ne bausmėmis pagrįstą komunikaciją ir elgseną; profesionalų ir drauge be galo jautrų įsigilinimą į traumą ir jos veikimo mechanizmus žmogaus kūne.
Kitaip tariant, dr. Aletha Solter ieško būdų mums būti kuo žmogiškesniems kuriant kokybiškus santykius su savimi, artimaisiais, bendruomene ir pasauliu. Ji skatina įsižiūrėti į pačius mažiausiuosius, gerbti juos ir puoselėti, atpažinti ir patenkinti jų poreikius. Net jei tie mažiausieji dabar tegyvena jau suaugusių žmonių atmintyje. Ji įkvepia vilties, kad išeitis yra ir kad net sunkiausios traumos, jei jas atpažinsime ir įvardinsime, tinkamai elgiantis, gali būti išgydytos. Todėl skaitykite ir dalinkitės. Nes kas kitas, jei ne mes?
Vitalija Maksvytė
Rašytoja, lektorė
Kiek save atsimenu, jaučiau, kad vaikas yra trapesnis ir jautresnis, atviresnis įspūdžiams ir labiau paveikiamas bet kokių įvykių, jausmų ar dirgiklių, nei daugeliui įprasta manyti. Kad nepatogus, išsiskiriantis, erzinantis arba, priešingai, nuslopintas, pasyvus, prisitaikantis vaiko (ar suaugusiojo) elgesys gali rodyti ne jo charakterį, o nepastebėtą, tinkamai neįvertintą ir, žinoma, neišgydytą traumą. Todėl esu kovotoja už vaikų teises iki pat savo kaulų čiulpų – kaip traumuotas vaikas, kaip traumą išsigydžiusi ar dar besigydanti suaugusioji, kaip mama, kaip kūrėja ir edukuotoja.
Be galo džiaugiuosi, kad randasi vis daugiau mokslinių tyrimų, patvirtinančių tai, kas anksčiau buvo tik nujaučiama, vis daugiau specialistų, atstovaujančių giluminiams ir pamatiniams (mažų ar jau suaugusių) vaikų interesams, ir vis daugiau priemonių, kaip prisiliesti prie pačios žmogaus šerdies, prie jautriausių ir skaudžiausių jo išgyvenimų taip, kad jis imtų sveikti, stiprėti, kurti visavertį gyvenimą.
Psichologė, mokslų daktarė Aletha Jauch Solter yra viena iš jų. Jos sukurta Sąmoningos tėvystės (Aware parenting) mokykla, vedami mokymai, rašomos knygos keičia pasaulį. Suteikia žinių, padeda rasti atsakymus, padrąsina. Taip, padrąsina. Nes man atrodo, kad be galo drąsu (ir būtina) įdėmiai įsižiūrėti į pirmąsias žmogaus gyvenimo patirtis, siekiant atrasti, pasak Allice Miller, seniai pamestus ir nereikalingus raktus, padėsiančius pagaliau atrasti tai, kas sustabdė natūralų, sveiką, darnų jo augimą, skleidimąsi ir žydėjimą.
Dr. Alethos Solter kelias jungia keletą skirtingų sričių ir požiūrių: žmogaus poreikį priklausyti, užmegzti saugiu prieraišumu pagrįstus ryšius su kitais žmonėmis; šiuolaikinėje visuomenėje vis labiau prigyjančią nesmurtinę ir ne bausmėmis pagrįstą komunikaciją ir elgseną; profesionalų ir drauge be galo jautrų įsigilinimą į traumą ir jos veikimo mechanizmus žmogaus kūne.
Kitaip tariant, dr. Aletha Solter ieško būdų mums būti kuo žmogiškesniems kuriant kokybiškus santykius su savimi, artimaisiais, bendruomene ir pasauliu. Ji skatina įsižiūrėti į pačius mažiausiuosius, gerbti juos ir puoselėti, atpažinti ir patenkinti jų poreikius. Net jei tie mažiausieji dabar tegyvena jau suaugusių žmonių atmintyje. Ji įkvepia vilties, kad išeitis yra ir kad net sunkiausios traumos, jei jas atpažinsime ir įvardinsime, tinkamai elgiantis, gali būti išgydytos. Todėl skaitykite ir dalinkitės. Nes kas kitas, jei ne mes?
Vitalija Maksvytė
Rašytoja, lektorė
Jūsų rankose – jau trečioji Alethos Solter knyga, išversta į lietuvių kalbą (pirmosios dvi – “Apie ašaras ir pykčio priepuolius” bei “Prieraišusis žaidimas” ).
Aletha Solter – šveicarų kilmės raidos psichologė, gyvenanti Amerikoje, pietų Kalifornijoje. Ji studijavo Šveicarijoje, Ženevoje, pas dr. Jeaną Piaget (Žaną Piažė), ten įgijo žmogaus biologijos magistrės laipsnį. Vėliau Kalifornijos universitete apsigynė daktaro disertaciją. Šiuo metu A. Solter plačiai žinoma kaip prieraišumo, traumos, nebaudžiamosios disciplinos ekspertė, ji yra įkūrusi Sąmoningos tėvystės institutą (Aware Parenting Institute – www.awareparenting.com), parašiusi penkias knygas, jau išverstas į daugybę užsienio kalbų.
-----
Skaitydama šią knygą vis galvojau - kaip gaila, kad ji nepateko man į rankas, kai tik susilaukiau savo pirmagimio. O gal net ir anksčiau! Ši knyga parašyta nuostabiai – mokslinių tyrimų rezultatai pateikiami lengvai skaitoma kalba, tekstas formuluojamas klausimų ir atsakymų principu. Ši knyga - tai vėliau jos sukurtos sąmoningos tėvystės filosofijos pradžia. Skaitant man buvo kilęs jausmas, kad kalbuosi su pačia autore Aletha Solter! Dėl šio bendrumo jausmo, vertybių sutapimo ir tapau sąmoningos tėvystės instruktore. Noriu dalintis mokslu pagrįsta informacija apie tėvų/globėjų ir vaikų santykį - svarbiausią santykį žmogaus gyvenimo pradžioje. Kūdikiai yra tokie patys žmonės kaip ir suaugusieji - unikalūs, patiriantys emocijas, turintys savo poreikius ir siekiantys juos patenkinti. Mes, suaugusieji, esame išmokę elgesio būdų, kurie dažnai mums trukdo atpažinti tiek savo, tiek savo vaikų tikruosius poreikius. Ši knyga yra autorės indėlis į jos siekiamą tikslą - padėti tėvams lengviau suprasti savo vaikus, jų poreikius ir vaikystėje patiriamas traumas. Nepamirštant savęs. Ji siūlo kurti priimantį, žaismingą santykį, kuris leidžia vaikų traumoms transformuotis į neutralias patirtis.
Rūta Navickė
psichologė, sąmoningos tėvystės instruktorė, mindfulness mokytoja
Aletha Solter – šveicarų kilmės raidos psichologė, gyvenanti Amerikoje, pietų Kalifornijoje. Ji studijavo Šveicarijoje, Ženevoje, pas dr. Jeaną Piaget (Žaną Piažė), ten įgijo žmogaus biologijos magistrės laipsnį. Vėliau Kalifornijos universitete apsigynė daktaro disertaciją. Šiuo metu A. Solter plačiai žinoma kaip prieraišumo, traumos, nebaudžiamosios disciplinos ekspertė, ji yra įkūrusi Sąmoningos tėvystės institutą (Aware Parenting Institute – www.awareparenting.com), parašiusi penkias knygas, jau išverstas į daugybę užsienio kalbų.
-----
Skaitydama šią knygą vis galvojau - kaip gaila, kad ji nepateko man į rankas, kai tik susilaukiau savo pirmagimio. O gal net ir anksčiau! Ši knyga parašyta nuostabiai – mokslinių tyrimų rezultatai pateikiami lengvai skaitoma kalba, tekstas formuluojamas klausimų ir atsakymų principu. Ši knyga - tai vėliau jos sukurtos sąmoningos tėvystės filosofijos pradžia. Skaitant man buvo kilęs jausmas, kad kalbuosi su pačia autore Aletha Solter! Dėl šio bendrumo jausmo, vertybių sutapimo ir tapau sąmoningos tėvystės instruktore. Noriu dalintis mokslu pagrįsta informacija apie tėvų/globėjų ir vaikų santykį - svarbiausią santykį žmogaus gyvenimo pradžioje. Kūdikiai yra tokie patys žmonės kaip ir suaugusieji - unikalūs, patiriantys emocijas, turintys savo poreikius ir siekiantys juos patenkinti. Mes, suaugusieji, esame išmokę elgesio būdų, kurie dažnai mums trukdo atpažinti tiek savo, tiek savo vaikų tikruosius poreikius. Ši knyga yra autorės indėlis į jos siekiamą tikslą - padėti tėvams lengviau suprasti savo vaikus, jų poreikius ir vaikystėje patiriamas traumas. Nepamirštant savęs. Ji siūlo kurti priimantį, žaismingą santykį, kuris leidžia vaikų traumoms transformuotis į neutralias patirtis.
Rūta Navickė
psichologė, sąmoningos tėvystės instruktorė, mindfulness mokytoja
Apie autorę
Liudmila Lebedeva – pedagogikos mokslų daktarė, profesorė, akredituota dailės terapijos psichologė ir psichoterapeutė, daugiau nei 270 straipsnių, paskelbtų rusų bei kitomis kalbomis, autorė. Plačiai žinomos jos sukurtos autorinės projekcinės technikos „Šeima gėlėmis“, „Metaforinis šeimos portretas žuvų vaizdiniais“, „Art therapy cleaning“ metodas bei Rusijoje patentuotas emocinių būsenų korekcijos metodas.
Liudmila sukūrė ir veda dailės terapijos mokymus Rusijoje ir už jos ribų, yra daugelio dailės terapijos asociacijų garbės narė tiek savo gimtojoje, tiek ir kitose šalyse.
Jūsų dėmesiui siūlome Rusijoje daugiau nei 10 kartų perleistą bestselerį. Lietuviškasis leidimas papildytas unikaliomis autorinėmis metodikomis. Visos jos buvo patikrintos ir aprobuotos Rusijoje, Prancūzijoje, Bulgarijoje, Turkijoje, Kazachstane, Moldovoje bei kitose šalyse.
Pirmą kartą knyga išleista 2006 m. Sankt-Peterburgo leidykloje „Reč“. Knygos autorė Liudmila Lebedeva ją rašė kartu su bendraautorėmis aspirantėmis Julija Nikonorova ir Natalija Tarakanova (Kuznecova). Šis jų projektas buvo pripažintas geriausiu nacionaliniame konkurse „Auksinė psichėja“ (2007 m.) bei pelnė „Psichologijos mokslų metų projekto“ apdovanojimą. Spausdinta knyga įvertinta ir Rusijos federacijos Švietimo ministerijos psichologinės literatūros konkurse (2007 m.).
Smalsus bei dėmesingas mokslinis žvilgsnis knygoje papildomas autoriniais L. Lebedevos metodais – švelnia, subtilia priemone prisiliesti prie tikrųjų žmogiškųjų išgyvenimų. Knyga emociškai sodri, stebinanti paprastumu, kviečianti leistis į (savęs) pažinimo kelionę.
Psichologė psichoterapeutė Aušra Pundzevičienė
Apie knygą: Mes daug skaitome ir gerai žinome, ko norėtume savo vaikams. Tačiau kartais vien žinojimas mus sukausto, įkalina ir palieka bejėgius. Neužtenka žinoti, kur norime nukeliauti, svarbu atrasti ir keliukus, KAIP tai padaryti. Ši nuostabi knyga praplečia mūsų žinojimą per patyrimą. Ji atsako į klausimą „KAIP?“ Juk tikrasis pokytis ir vidinis augimas vyksta per patyrimą ir santykį, kuriame dalyvauja mūsų kūnas ir jausmai, kai galime tuo pat metu juoktis ir verkti, bijoti ir atrasti. Tad ši knyga – tai kelionė, į kurią išsiruošiame drauge su vaiku, kad susitiktume su tuo, kas baugina, išmoktume kurti, išjudintume tai, kas stingdo, ir iš naujo pažintume save ir vaiką. Mums reikia daugiau žaisti – ne tik vaikams, bet ir mums patiems, suaugusiems. Nes žaidimas – tai labai rimtas ir tikras gyvenimo ir savęs patyrimas, galintis atnešti džiaugsmo, lengvumo, galios, tikėjimo, pasitikėjimo. Skaitydami šią knygą mes vėl galime išmokti žaisti ir kurti. Psichologė Sigita Valevičienė |
Autorė Aletha Solter – šveicarų kilmės raidos psichologė, gyvenanti Amerikoje, pietų Kalifornijoje. Ji studijavo Šveicarijoje, Ženevoje, pas dr. Jeaną Piaget (Žaną Piažė), ten įgijo žmogaus biologijos magistrės laipsnį. Vėliau Kalifornijos universitete apsigynė daktaro disertaciją. Šiuo metu A. Solter plačiai žinoma kaip prieraišumo, traumos, nebaudžiamosios disciplinos ekspertė, ji yra įkūrusi Sąmoningos tėvystės institutą (Aware Parenting Institute – www.awareparenting.com), parašiusi penkias knygas, jau išverstas į daugybę užsienio kalbų.
Apie knygą: Kasdienybėje dažniausiai esame įpratę kovoti su verksmu – savo pačių, vaikų, artimųjų… Tad ši knyga bus tarsi gaivus oro gurkšnis, primenantis mums, kas kūno psichoterapijoje geriausiai padeda išsijudinti iš sąstingio, išsivalyti besikaupiančias emocines nuosėdas. Čia žengiamas dar vienas svarbus žingsnis – po mažytį lopinėlį atskleidžiama, kaip būtų galima padėti savo artimajam išsiverkti. Knygoje paaiškinama, kodėl svarbu neišsigąsti ir nestabdyti emocinės iškrovos per anksti. Ir tai iš tiesų yra fantastiškas indėlis į žmonių psichinės sveikatos kūrimą ir pagalbą vienas kitam kasdienėse situacijose. Rekomenduočiau visiems, kas kada nors svarstė, ką daryti, kai šalia manęs verkia brangus žmogus, arba kodėl šalia manęs niekas niekada neverkia. Puiki ir sąmonę plečianti knyga. Dr. Agnė Matulaitė, psichologė - psichoterapeutė, Londono Birkbecko universiteto tyrimų garbės narė |
Maždaug kas penktas žmogus yra priskiriamas prie itin jautrių asmenybių. Tai reiškia, kad jo nervų sistema daug jautresnė nei kitų žmonių: jį gerokai stipriau paveikia aplinkinių nuotaikos ir triukšmas, didelę įtaką turi nenuspėjamos situacijos ir dezorganizacija.
Itin jautrus žmogus gyvena labai turtingą vidinį gyvenimą, net ir nedideli įvykiai jo vaizduotėje tarsi įjungia įtempto veiksmo filmą. Taigi, toks žmogus daug greičiau patiria stimuliacijos perviršį. Prireikia atsitraukti, pabūti ramiai, „suvirškinti“, kas įvyko.
Ilse Sand
„Mylėk save“ – tai pirmoji danų autorės knyga apie jautrius žmones (2010 metais pasirodė pirmasis leidimas, o 2014-aisiais knyga papildyta ir perleista antrąjį kartą). Ji iškart tapo viena perkamiausių knygų Danijoje bei Švedijoje ir imta versti į kitas kalbas.
Ilse Sand (Ilzė Sen) yra baigusi teologijos studijas Orhuso (Aarhus) universitete. Čia parašė ir savo baigiamąjį darbą, kuriame rėmėsi C. G. Jungo ir S. Kierkegaard’o filosofija. Vėliau studijavo psichoterapiją, pradėjo rašyti knygas apie itin jautrius žmones, psichologijos, saviugdos knygas. Šiuo metu dirba supervizore, ugdančiąja vadove, lektore bei terapeute.
------
Ilses Sand knyga lietuvių skaitytojui šiuo metu labai aktuali. Per pastaruosius keletą metų pasirodė daugiau informacijos apie itin didelį jautrumą. Jautrūs žmonės mūsų šalyje jau ima identifikuoti save, tačiau jiems svarbu ne tik suprasti savo skirtybes, bet ir išmokti susidoroti su konkrečiais sunkumais. To ir moko šis labai įdomus, aiškus ir išsamus vadovas, puikiai papildydamas tokias knygas, kaip E. Aroono „Itin jautrus asmuo“ ir S. Caino „Tyla“.
Genovaitė Petronienė,
psichologė psichoterapeutė
Milijardai laiškų, keli šimtai milijonų tiklaraščio įrašų, trumposios žinutės, tekstiniai pranešimai – šiandien rašome daugiau nei bet kada. Svajonė tapti rašytoju Vakarų pasaulyje jau įgyvendinta – rašome kiekvienas. Dabar galima siekti naujos svajonės – tapti geru rašytoju. Tokiu, kurio mintys skamba net ir užvertus puslapį, kurio sukurti vaizdiniai ir jausmai lydi metų metus. Kaip? Pirma – reikia rašyti. Antra – skaityti. Trečia – skaityti apie rašymą.
Nathalie Goldberg „Apie rašymą: kaip išlaisvinti vidinį rašytoją“ – knygų apie rašymą „biblija“. Įkvepianti, lengva ir poetiška, su trupučiu „dzen“ ir trupučiu „dzin“, su asmeninėmis istorijomis ir įkvepiančiais pavyzdžiais. Ji kviečia rašyti. Ir, kas dar svarbiau, rašyti geriau.
Aldona Steponavičiūtė, straipsnių autorė, Kauno technologijos universiteto kūrybinio rašymo dėstytoja
Nathalie Goldberg „Apie rašymą: kaip išlaisvinti vidinį rašytoją“ – knygų apie rašymą „biblija“. Įkvepianti, lengva ir poetiška, su trupučiu „dzen“ ir trupučiu „dzin“, su asmeninėmis istorijomis ir įkvepiančiais pavyzdžiais. Ji kviečia rašyti. Ir, kas dar svarbiau, rašyti geriau.
Aldona Steponavičiūtė, straipsnių autorė, Kauno technologijos universiteto kūrybinio rašymo dėstytoja
Tekstas knygos nugarėlėje:
Psichologės psichoterapeutės sukurta knygelė skirta 4–12 metų vaikams, o galbūt ir vyresniems, turintiems tą pačią bėdą kaip ir ežiukas Poviliukas – baimę. Ši pasakaitė – apie ežiuko mėginimą įveikti ir prisijaukinti savo baimę. Pabaigoje rasite keletą patarimų.
***
Baimė – nemaža mūsų gyvenimo dalis. Ji ypač didelė vaikystėje, kada tamsa, miegas, nepažįstamieji ar net, pavyzdžiui, karvė, gali atrodyti be galo siaubingi. Džiaugiuosi šia knygele, mokančia, kaip jautriai ir šiltai galime padėti vaikams (ir ne tik jiems) susipažinti ir susidraugauti su savo baime…
Psichologė dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė
***
Ši knygelė – tai unikali ir labai paprasta pagalba vaikučiams ir jų tėveliams, susiduriantiems su nelengvais baimės išgyvenimais. Autorė pasakos forma moko, kaip pažiūrėti baimei į akis: kai įtaiga nebepadeda, padeda supratimas „aš – kaip ir tu“ (atkreipkite, dėmesį, ką senelis pasakoja anūkui apie savo patirtį) bei esamų išgyvenimų pripažinimas.
Perskaitę pasaką, būtinai leiskite vaikui atsakyti į autorės užduotą klausimą, kartu pafantazuokite, padiskutuokite.
Vaikų ir paauglių psichologė psichoterapeutė Ramunė Žumbakienė
Psichologės psichoterapeutės sukurta knygelė skirta 4–12 metų vaikams, o galbūt ir vyresniems, turintiems tą pačią bėdą kaip ir ežiukas Poviliukas – baimę. Ši pasakaitė – apie ežiuko mėginimą įveikti ir prisijaukinti savo baimę. Pabaigoje rasite keletą patarimų.
***
Baimė – nemaža mūsų gyvenimo dalis. Ji ypač didelė vaikystėje, kada tamsa, miegas, nepažįstamieji ar net, pavyzdžiui, karvė, gali atrodyti be galo siaubingi. Džiaugiuosi šia knygele, mokančia, kaip jautriai ir šiltai galime padėti vaikams (ir ne tik jiems) susipažinti ir susidraugauti su savo baime…
Psichologė dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė
***
Ši knygelė – tai unikali ir labai paprasta pagalba vaikučiams ir jų tėveliams, susiduriantiems su nelengvais baimės išgyvenimais. Autorė pasakos forma moko, kaip pažiūrėti baimei į akis: kai įtaiga nebepadeda, padeda supratimas „aš – kaip ir tu“ (atkreipkite, dėmesį, ką senelis pasakoja anūkui apie savo patirtį) bei esamų išgyvenimų pripažinimas.
Perskaitę pasaką, būtinai leiskite vaikui atsakyti į autorės užduotą klausimą, kartu pafantazuokite, padiskutuokite.
Vaikų ir paauglių psichologė psichoterapeutė Ramunė Žumbakienė
Tekstas knygos nugarėlėje:
Nors apie vaikystę paprastai kalbama kaip apie šviesų, nerūpestingą ir laimingą gyvenimo laikotarpį, dažnam vaikui šeimoje, mokykloje tenka susidurti su priešiška aplinka, negeranoriškais ar tiesiog nepakankamai supratingais suaugusiais, patirti baimę, kaltę, vienatvę, netektis. Šie patyrimai gali sukelti įvairių psichologinių simptomų, trikdyti sklandžią vaiko asmenybės raidą. Tokiomis situacijomis išeiti iš aklavietės vaikui gali padėti kvalifikuotas psichoterapeutas – žmogus, mokantis įvertinti vaiko sunkumus ir profesionaliai taikyti tinkamus psichoterapijos metodus, o svarbiausia – sugebantis būti su vaiku jo patyrimo erdvėje, jį išklausyti, suprasti. Geštalto psichoterapijos atstovė Violet Oaklander nuostabioje knygoje „Langas į vaiko pasaulį“, remdamasi savo ilgamete patirtimi, labai paprastai, tačiau giliai ir teoriškai pagrįstai aprašo vaikų psichoterapijos metodus ir jų taikymo ypatumus įveikiant tokius sunkumus, kaip hiperaktyvumas, stresas, būklės po traumuojančių išgyvenimų, nesaugumo jausmas, žemas savęs vertinimas ir kita. Knygoje gausu pavyzdžių, kaip psichoterapeutė kūrybiškai panaudoja piešimą, lipdymą, pasakojimų kūrimą, vaidinimą, padėdama vaikams įsisąmoninti savo patyrimą, įveikti slogius išgyvenimus ir atrasti takelį vidinės laisvės bei savo galimybių įgyvendinimo link.
Ši knyga turėtų sudominti pirmiausia vaikų psichologus bei psichoterapeutus, tačiau jos skaitytoju gali tapti bet kas, kam smalsu žvilgterėti pro išminties langą į vaikystę – ir savo, ir apskritai žmogaus.
Dr. Vitalija Lepeškienė
Turinys
Pratarmė
Įvadas
Fantazija
Piešinys ir vaizduotė
Tavo pasaulis spalvomis, formomis ir linijomis; Šeimos piešiniai; Rožės krūmas; Keverzonės; Pykčio piešiniai; Mano savaitė, mano diena, mano gyvenimas; Kraiglionės; Spalvos, kreivės, linijos ir formos; Grupės piešinys; Piešinys laisva tema; Tapyba; Tapymas pirštais; Tapymas kojomis
Mano darbo modelis
Daugiau idėjų fantazijai ir piešimui
Gaminiai
Molis; Kitos užduotys su moliu; Plastilinas; Tešla; Vanduo; Skulptūros ir konstrukcijos
Medis ir instrumentai; Koliažas; Paveikslėliai; Būrimo kortos
Istorijos, poezija, lėlės
Istorijos; Knygos; Rašymas; Poezija; Marionetės (lėlės); Lėlių vaidinimai
Jutiminis patyrimas
Lietimas; Regėjimas; Garsas; Muzika; Skonis; Kvapas; Intuicija; Jausmai; Relaksacija; Meditacija; Kūno judėjimas
Vaidyba
Improvizacijos; Lietimas; Regėjimas; Garsas; Kvapas; Skonis; Kūnas; Situacijų pantomima; Personažai; Improvizacijos su tekstu; Sapnai; Tuščia kėdė; Priešingybės
Žaidimų psichoterapija
Smėlio dėžė; Žaidimai; Projekciniai testai kaip psichoterapinė priemonė
Psichoterapijos procesas
Vaikas ateina pas psichoterapeutą; Pirmasis susitikimas; Kaip atrodo mano kabinetas; Psichoterapijos procesas; Pasipriešinimas; Užbaigimas
Specifinės elgesio problemos
Agresija; Pyktis; Hiperaktyvus vaikas; Uždaras vaikas; Baimės; Specifinės stresą keliančios situacijos arba traumuojantys patyrimai; Fiziniai simptomai; Nesaugumas; Priekabumas; Perdėtas pataikavimas; Vienišius; Vienatvė; Vaikas, gyvenantis realybėje ir už jos ribų; Autizmas; Kaltė ; Savivertė; Savęs suvokimas; Savivaizdis
Kiti pastebėjimai
Grupės; Paaugliai; Suaugusieji; Vyresnio amžiaus žmonės; Broliai ir seserys; Labai maži vaikai; Šeima; Mokyklos, mokytojai ir mokymas; Lytinė diskriminacija
Asmeninės pastabos
Apie autorę
Literatūros sąrašas
Nors apie vaikystę paprastai kalbama kaip apie šviesų, nerūpestingą ir laimingą gyvenimo laikotarpį, dažnam vaikui šeimoje, mokykloje tenka susidurti su priešiška aplinka, negeranoriškais ar tiesiog nepakankamai supratingais suaugusiais, patirti baimę, kaltę, vienatvę, netektis. Šie patyrimai gali sukelti įvairių psichologinių simptomų, trikdyti sklandžią vaiko asmenybės raidą. Tokiomis situacijomis išeiti iš aklavietės vaikui gali padėti kvalifikuotas psichoterapeutas – žmogus, mokantis įvertinti vaiko sunkumus ir profesionaliai taikyti tinkamus psichoterapijos metodus, o svarbiausia – sugebantis būti su vaiku jo patyrimo erdvėje, jį išklausyti, suprasti. Geštalto psichoterapijos atstovė Violet Oaklander nuostabioje knygoje „Langas į vaiko pasaulį“, remdamasi savo ilgamete patirtimi, labai paprastai, tačiau giliai ir teoriškai pagrįstai aprašo vaikų psichoterapijos metodus ir jų taikymo ypatumus įveikiant tokius sunkumus, kaip hiperaktyvumas, stresas, būklės po traumuojančių išgyvenimų, nesaugumo jausmas, žemas savęs vertinimas ir kita. Knygoje gausu pavyzdžių, kaip psichoterapeutė kūrybiškai panaudoja piešimą, lipdymą, pasakojimų kūrimą, vaidinimą, padėdama vaikams įsisąmoninti savo patyrimą, įveikti slogius išgyvenimus ir atrasti takelį vidinės laisvės bei savo galimybių įgyvendinimo link.
Ši knyga turėtų sudominti pirmiausia vaikų psichologus bei psichoterapeutus, tačiau jos skaitytoju gali tapti bet kas, kam smalsu žvilgterėti pro išminties langą į vaikystę – ir savo, ir apskritai žmogaus.
Dr. Vitalija Lepeškienė
Turinys
Pratarmė
Įvadas
Fantazija
Piešinys ir vaizduotė
Tavo pasaulis spalvomis, formomis ir linijomis; Šeimos piešiniai; Rožės krūmas; Keverzonės; Pykčio piešiniai; Mano savaitė, mano diena, mano gyvenimas; Kraiglionės; Spalvos, kreivės, linijos ir formos; Grupės piešinys; Piešinys laisva tema; Tapyba; Tapymas pirštais; Tapymas kojomis
Mano darbo modelis
Daugiau idėjų fantazijai ir piešimui
Gaminiai
Molis; Kitos užduotys su moliu; Plastilinas; Tešla; Vanduo; Skulptūros ir konstrukcijos
Medis ir instrumentai; Koliažas; Paveikslėliai; Būrimo kortos
Istorijos, poezija, lėlės
Istorijos; Knygos; Rašymas; Poezija; Marionetės (lėlės); Lėlių vaidinimai
Jutiminis patyrimas
Lietimas; Regėjimas; Garsas; Muzika; Skonis; Kvapas; Intuicija; Jausmai; Relaksacija; Meditacija; Kūno judėjimas
Vaidyba
Improvizacijos; Lietimas; Regėjimas; Garsas; Kvapas; Skonis; Kūnas; Situacijų pantomima; Personažai; Improvizacijos su tekstu; Sapnai; Tuščia kėdė; Priešingybės
Žaidimų psichoterapija
Smėlio dėžė; Žaidimai; Projekciniai testai kaip psichoterapinė priemonė
Psichoterapijos procesas
Vaikas ateina pas psichoterapeutą; Pirmasis susitikimas; Kaip atrodo mano kabinetas; Psichoterapijos procesas; Pasipriešinimas; Užbaigimas
Specifinės elgesio problemos
Agresija; Pyktis; Hiperaktyvus vaikas; Uždaras vaikas; Baimės; Specifinės stresą keliančios situacijos arba traumuojantys patyrimai; Fiziniai simptomai; Nesaugumas; Priekabumas; Perdėtas pataikavimas; Vienišius; Vienatvė; Vaikas, gyvenantis realybėje ir už jos ribų; Autizmas; Kaltė ; Savivertė; Savęs suvokimas; Savivaizdis
Kiti pastebėjimai
Grupės; Paaugliai; Suaugusieji; Vyresnio amžiaus žmonės; Broliai ir seserys; Labai maži vaikai; Šeima; Mokyklos, mokytojai ir mokymas; Lytinė diskriminacija
Asmeninės pastabos
Apie autorę
Literatūros sąrašas
Olegas Lukjanovas "Psichoterapija - tai ne tai, ko jūs tikitės"
Ši nedidelė, bet turtinga prof. O. Lukjanovo knyga – apie psichoterapiją kaip ypatingą sustojimą, kai atsiveria galimybė kurti laiką pilnesniam, laisvesniam ir sėkmingesniam gyvenimui. Tai ypač svarbu dabar, kai daugelis žmonių tikisi kažką pakeisti savyje ar gyvenime, nestabdydami savo bėgimo nežinia kur.
Prof. Rimantas Kočiūnas
Humanistinės ir egzistencinės psichologijos institutas
Turinys
Pratarmė
Psichoterapija, apie kurią kalbama
Psichoterapija – tai ne tai, ko jūs tikitės
Teorija
Psichoterapija – tai ne tai, ko jūs tikitės
Praktika
Apie psichoterapiją, kuri jūsų laukia
Atsiprašymas
Išvados
Pabaigos žodis. Pratęsimas
Liudmila Lebedeva "DAILĖS TERAPIJA: teorija ir praktika"
Knygos autorė – pedagogikos mokslų daktarė, profesorė. Dirbdama mokslinį darbą, Liudmila Lebedeva daug laiko skiria ir praktinei veiklai: kuria ir modifikuoja naujus metodus, taiko dailės terapiją dirbdama su įvairiomis klientų grupėmis. Autorė daug keliauja, tad jos dailės terapijos seminarai žinomi ne tik Rusijoje, bet ir Vokietijoje, Ukrainoje, Latvijoje bei Lietuvoje. Šie seminarai, kaip ir knygoje pateikiami užsiėmimų aprašymai, pasižymi gilia pagarba kiekvienam žmogui, jo patyrimui, neišsenkančiu tikėjimu jo paties jėgomis ir gebėjimais.
Knygos vertėja, psichologė Aušra Pundzevičienė
Dailės terapija Lietuvoje – gana nauja, teoriškai bei praktiškai tik bręstanti terapijos rūšis, todėl ši knyga ypač laukiama ir gali būti naudinga tiek besidominčiam, pradedančiam, tiek dailės terapijos metodus jau praktiškai taikančiam specialistui: psichologui, pedagogui, socialiniam darbuotojui.
Autorė išsamiai pristato pagrindinius teorinius dailės terapijos aspektus, nemažai dėmesio skiria įvairiems teminiams užsiėmimams, terapiniams žaidimams. Dauguma aprašomų metodų – pačios autorės sukurti arba modifikuoti, pateikiami su išsamiais paaiškinimais ir iliustracijomis. Išskirtinis pristatomų metodų bruožas – kiekvieną terapinį užsiėmimą užbaigti transformuojant dailės kūrinį, surandant ir akcentuojant teigiamus dalykus, vidinius asmenybės resursus.
Aušra Šūmakarienė
Vaikų psichologė, dailės terapijos specialistė, Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacijos narė, Kūrybos terapijos namų steigėja ir vadovė
Autorė išsamiai pristato pagrindinius teorinius dailės terapijos aspektus, nemažai dėmesio skiria įvairiems teminiams užsiėmimams, terapiniams žaidimams. Dauguma aprašomų metodų – pačios autorės sukurti arba modifikuoti, pateikiami su išsamiais paaiškinimais ir iliustracijomis. Išskirtinis pristatomų metodų bruožas – kiekvieną terapinį užsiėmimą užbaigti transformuojant dailės kūrinį, surandant ir akcentuojant teigiamus dalykus, vidinius asmenybės resursus.
Aušra Šūmakarienė
Vaikų psichologė, dailės terapijos specialistė, Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacijos narė, Kūrybos terapijos namų steigėja ir vadovė
TURINYS
Dailės terapijos teorijos įvadas ................................................................... 5
Diagnostika dailės terapijoje ..................................................................... 18
Dailės terapijos diagnostikos metodo ribos ....................................... 25
Diagnostinis dailės terapijos metodų potencialas ............................ 31
Vaikų vaizduojamoji kūryba ................................................................ 40
Dailės terapijos erdvė ................................................................................. 46
Dailės terapijos sesijos (užsiėmimo) modelis ....................................... 52
Pavyzdžiai. Komentarai. Rekomendacijos ......................................... 56
Dailės terapijos užsiėmimų sistema ........................................................ 75
„Piešiame apskritimus“ ........................................................................ 77
„Piešiame medžius“ .............................................................................. 82
„Lėlių terapija“ ....................................................................................... 90
„Lėlių terapija namuose“ ...................................................................... 95
„Piešiame vardą“ ................................................................................. 105
„Piešiame kaukes“ ............................................................................... 116
„Piešiame agresiją“ .............................................................................. 132
„Istorijos piešinėliais“ ......................................................................... 137
„Lipdau iš plastilino“ .......................................................................... 146
„Dovanos ratu“ .................................................................................... 149
Pabaiga ........................................................................................................ 154
Literatūros sąrašas .................................................................................... 156
Priedai ......................................................................................................... 162
Papildoma medžiaga
Projekcinis psichologinio konsultavimo metodas
„Gėlėmis vaizduojama šeima“ ............................................................ 192
Dailės terapijos metodas panaudojant manų kruopas ................... 205
Dailės terapijos metodas „Konflikto linijos“ ................................... 212
Dailės terapijos metodas „Emocijų žemėlapis“ ............................... 218
Ina Banionienė, Aušra Pundzevičienė, "knyga vaikams apie psichologus", 2012m.
Knygelė skirta 3-11 metų vaikams, besiruošiantiems lankytis pas psichologą (psichoterapeutą). Iliustruota paveikslėliais, kuriuos galima spalvinti. Vaikams suprantama kalba aiškinama, kas yra psichologas, kodėl vaikai pas jį patenka, kaip atrodo kabinetas ir kas ten vyksta.
Knygelė naudinga ir tėvams - padės geriau suprasti, ko galima tikėtis iš psichologo ir psichoterapijos.
"Ši maža, bet labai svarbi knygelė padės vaikams ir jų tėvams geriau suprasti, pasiruošti ir nebijoti iššūkių psichologo ir psichoterapeuto kabinete. Procesas gali būti ilgas, ne visada smagus, ne visada suprantamas. Tačiau norint kartu sėkmingai įveikti Problemą, svarbu pasitikėti, bendradarbiauti ir kantriai keliauti į naują patyrimą."
Aušra Kurienė
"Paramos vaikams centro" vadovė, psichologė psichoterapeutė
Knygelė naudinga ir tėvams - padės geriau suprasti, ko galima tikėtis iš psichologo ir psichoterapijos.
"Ši maža, bet labai svarbi knygelė padės vaikams ir jų tėvams geriau suprasti, pasiruošti ir nebijoti iššūkių psichologo ir psichoterapeuto kabinete. Procesas gali būti ilgas, ne visada smagus, ne visada suprantamas. Tačiau norint kartu sėkmingai įveikti Problemą, svarbu pasitikėti, bendradarbiauti ir kantriai keliauti į naują patyrimą."
Aušra Kurienė
"Paramos vaikams centro" vadovė, psichologė psichoterapeutė
Violet Oaklander "PASLĖPTI LOBIAI. VAIKO VIDINIO PASAULIO ŽEMĖLAPIS", 2012m.
Kodėl verta skaityti Violetos Oaklander knygą „Paslėpti lobiai“
„Lango į vaiko pasaulį“ autorė Violeta Oaklander po dvidešimties metų parašė antrą knygą ir vėl mus drąsina: pravėrę langą į vaiko pasaulį, neabejotinai rasime lobį – jis slypi taip giliai, kad ne visada drįstame jo ieškoti. Tas lobis – vaiko kūrybinė dvasia, kurianti santykius, pasaulį ir jų sandūroje – unikalią vaiko savastį. Ji atspari ir galinti atlaikyti skaudžiausius išbandymus, kurių neturėtų patirti. Kartais slegiančios vaiką mintys ir jausmai užspaudžiami, tariamai išmetami, nuvertinami ir tampa trukdžiu jų gyvenime. Šioje knygoje Violeta Oaklander, aprašydama savo darbo metodus, nevengia atskleisti ir savo jausmų bei patyrimo, nes tai svarbu norint suprasti vaiką, jo raidos ypatumus ir kūrybiškai padėti jam atrasti save. Violetos Oaklander profesinė ir asmeninė branda yra didžioji šios knygos dovana mums, skaitytojams, ji vertinga ne tik psichologams, bet ir visiems, bendraujantiems su vaikais ar suaugusiaisiais.
Dr. doc. Rasa Bieliauskaitė, Vilniaus universiteto dėstytoja, Individualiosios psichologijos instituto steigėja ir psichologė
„Lango į vaiko pasaulį“ autorė Violeta Oaklander po dvidešimties metų parašė antrą knygą ir vėl mus drąsina: pravėrę langą į vaiko pasaulį, neabejotinai rasime lobį – jis slypi taip giliai, kad ne visada drįstame jo ieškoti. Tas lobis – vaiko kūrybinė dvasia, kurianti santykius, pasaulį ir jų sandūroje – unikalią vaiko savastį. Ji atspari ir galinti atlaikyti skaudžiausius išbandymus, kurių neturėtų patirti. Kartais slegiančios vaiką mintys ir jausmai užspaudžiami, tariamai išmetami, nuvertinami ir tampa trukdžiu jų gyvenime. Šioje knygoje Violeta Oaklander, aprašydama savo darbo metodus, nevengia atskleisti ir savo jausmų bei patyrimo, nes tai svarbu norint suprasti vaiką, jo raidos ypatumus ir kūrybiškai padėti jam atrasti save. Violetos Oaklander profesinė ir asmeninė branda yra didžioji šios knygos dovana mums, skaitytojams, ji vertinga ne tik psichologams, bet ir visiems, bendraujantiems su vaikais ar suaugusiaisiais.
Dr. doc. Rasa Bieliauskaitė, Vilniaus universiteto dėstytoja, Individualiosios psichologijos instituto steigėja ir psichologė
Pati užauginusi tris vaikus, dr. Violet Oaklander yra unikali psichoterapeutė – dirbdama su vaikais ji sugebėjo suderinti Geštalto terapijos teoriją, filosofiją ir praktiką, naudodama gausybę ekspresyvių technikų. Už savo nuopelnus V. Oaklander yra pripažįstama tarptautiniame lygyje. Nuo 1999m. greta psichoterapinio darbo su vaikais ir šeimomis, ji daug dėmesio skyrė mokymams, seminarams, supervizavimui ir rašymui. Kaip seminarų vedančioji ir supervizorė daug keliavo po visą pasaulį.
Tai jau antroji autorės knyga lietuvių kalba (2006m. išleista pirmoji jos knyga – „Langas į vaiko pasaulį“). Taip pat ji yra parašiusi straipsnių žurnalams bei skyrių kolegų knygose, įrašiusi audio ir videoįrašų apie psichoterapinį darbą su vaikais. Nuo 2007 metų V. Oaklander pasitraukė iš aktyvaus profesinio gyvenimo, jos darbus tęsia pelno nesiekianti organizacija – „Violet Solomon Oaklander Foundation“ (daugiau informacijos apie fondo veiklą galite rasti tinklapyje www.vsof.org).
Tai jau antroji autorės knyga lietuvių kalba (2006m. išleista pirmoji jos knyga – „Langas į vaiko pasaulį“). Taip pat ji yra parašiusi straipsnių žurnalams bei skyrių kolegų knygose, įrašiusi audio ir videoįrašų apie psichoterapinį darbą su vaikais. Nuo 2007 metų V. Oaklander pasitraukė iš aktyvaus profesinio gyvenimo, jos darbus tęsia pelno nesiekianti organizacija – „Violet Solomon Oaklander Foundation“ (daugiau informacijos apie fondo veiklą galite rasti tinklapyje www.vsof.org).
TURINYS
PIRMAS SKYRIUS
Įžanga
ANTRAS SKYRIUS
Kodėl vaikas patenka pas psichoterapeutą: raidos perspektyva
TREČIAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių psichoterapijos procesas
KETVIRTAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių savasties jutimo stiprinimas
PENKTAS SKYRIUS
Daugybė pykčio veidų
ŠEŠTAS SKYRIUS
Darbas su paaugliais
SEPTINTAS SKYRIUS
Netektis ir sielvartas
AŠTUNTAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių mokymas pasirūpinti savimi
DEVINTAS SKYRIUS
Darbas su labai mažais vaikais
DEŠIMTAS SKYRIUS
Darbas grupėse
VIENUOLIKTAS SKYRIUS
Vaikų, turinčių dėmesio sutrikimo ir hiperaktyvumo simptomų, gydymas
DVYLIKTAS SKYRIUS
Naujoviškas muzikos taikymas psichoterapijoje
Pabaiga
Literatūra
PIRMAS SKYRIUS
Įžanga
ANTRAS SKYRIUS
Kodėl vaikas patenka pas psichoterapeutą: raidos perspektyva
TREČIAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių psichoterapijos procesas
KETVIRTAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių savasties jutimo stiprinimas
PENKTAS SKYRIUS
Daugybė pykčio veidų
ŠEŠTAS SKYRIUS
Darbas su paaugliais
SEPTINTAS SKYRIUS
Netektis ir sielvartas
AŠTUNTAS SKYRIUS
Vaikų ir paauglių mokymas pasirūpinti savimi
DEVINTAS SKYRIUS
Darbas su labai mažais vaikais
DEŠIMTAS SKYRIUS
Darbas grupėse
VIENUOLIKTAS SKYRIUS
Vaikų, turinčių dėmesio sutrikimo ir hiperaktyvumo simptomų, gydymas
DVYLIKTAS SKYRIUS
Naujoviškas muzikos taikymas psichoterapijoje
Pabaiga
Literatūra
"Žmogaus psichologijos studijos" išleistos knygos:
- Aletha Solter "Vaiko gijimas po trauminės patirties: natūralaus vaiko sveikimo vadovas tėvams". 2023 m.
- Karen Fried "Gydymas žaidimu". 2022 m.
- Aletha Solter "Sąmoningas kūdikis". 2022 m.
- Liudmila Lebedeva "Projekcinis piešinys dailės terapijoje: požymių ir interpretacijų enciklopedija". 2021 m.
- Aletha Solter "Prieraišusis žaidimas". 2020 m.
- Aletha Solter "Ašaros ir pykčio priepuoliai. Ką daryti kai kūdikiai ir vaikai verkia". 2018 m.
- Ilse Sand "Mylėk save: vadovas jautriems žmonėms ir jausmingoms sieloms". 2016 m.
- Natalie Goldberg "Apie rašymą: kaip išlaisvinti vidinį rašytoją". 2015m.
- Ona Bitutė "Ežiukas Poviliukas jaukinasi baimę". 2014m.
- Paul Pearsall "Psichologai irgi klysta". 2013m. - tiražas išparduotas.
- Olegas Lukjanovas "Psichoterapija - tai ne tai, ko jūs tikitės". 2013m.
- Liudmila Lebedeva. "Dailės terapija: teorija ir praktika". 2013m.
- Violet Oaklander, "Paslėpti lobiai. Vaiko vidinio pasaulio žemėlapis", 2012m.
- Ina Banionienė, Aušra Pundzevičienė, "knyga vaikams apie psichologus", 2012m.
- Irvin D. Yalom, "Žiūrėti į saulę: kaip įveikti mirties baimę", 2008m. - tiražas išparduotas.
- Clark Moustakas, "Vienatvė", 2008m. - tiražas išparduotas.
- Violet Oaklander, "Langas į vaiko pasaulį", 2007m.
"Žmogaus psichologijos studijos" išleisti kortų ir kortelių rinkiniai:
- "Būsenų peizažai" - metafornių kortų rinkinys, 44 kortelės, 2024 m.
- "Demonai, dvasios, būsenos" - metaforinių kortų rinkinys, 42 kortelės, 2022 m.
- "Gyvūnai" - metaforinių kortų rinkinys, 52 kortų rinkinys. 2022 m.
- "Sidabriniai debesėliai mažiesiems" - emocijų pažinimo žaidimas, darbui su vaikais, 12 kortelių-padėkliukų rinkinys. 2014 m.
- "Sidabriniai debesėliai" - emocijų pažinimo žaidimas, 35 kortelių rinkinys. 2013 m.